Офіційний сайт   СЗШ І-ІІІ ступенів №2
Субота, 04.05.2024, 03:57
Ви увійшли як Гість | Група "Гости" | RSS Головна Мій профіль Вихід

 

Скринька психолога

Документи, презентації, файли та папки для роботи із учнями школи під час карантину

 

Гіперпосилання на папку у Google диску

 

 

 

 

 

 

 

 

 

практичний психолог 

        rigth
Якщо людина не знає,
До якого порту вона пливе,
Жоден вітер не буде їй попутним 
(Сенека)

 

Основною метою діяльності психологічної служби є :
соціально – психологічне забезпечення процесу реформування освіти на всіх її рівнях;
здійснення психологічної експертизи, соціально – психологічної корекції, соціальної реабілітації учнівської молоді;
психологічна просвіта всіх учасників навчально – виховного процесу 

 

Поради педагогам і батькам у роботі з обдарованими дітьми

•  У талановитої дитини відразу помітні тонка спостережливість, зосередженість, посидючість, уміння наполегливо переслідувати поставлену мету, самостійність і незалежність у діяльності. 
•   Немотивований тиск та примус, нав'язування занять затримують прояви справжніх природних нахилів.
•   Занадто рання спеціалізація та «професіоналізація» збіднюють особистість. Необхідно гармо­нійно розвивати сукупність тілесних, душевних і розумових сил, які становитимуть реальну користь у житті, допоможуть вихованцеві посісти достойне місце в суспільстві.
• Талановитій дитині необхідно надавати не тільки свободу самодіяльності, а й можливість у певних межах обговорювати з дорослими свої наміри. У результаті виробляється самоповага та здатність критично оцінювати свої здібності й дії.
• Інтенсивному розвитку природних задатків допомагають ознайомлення з різноманітною ді­яльністю, глибокі й помірно численні враження. Потрібні для творчості фарби, звуки, форми, рухи талановиті діти знаходять у спілкуванні з природою, яка пробуджує мислення, уяву, творчість.
Цікавий матеріал, який можна використати як доповнення до наведених вище порад учителям і батькам, містять сучасні дослідження, проведені відомим психологом А. Баркан із питань виховання обдарованої дитини:
1.  Важливо не ігнорувати унікальності такої дитини, проте й не висловлювати надмірних за­хоплень її обдарованістю, не перетворювати життя дитини на інструмент задоволення батьківських амбіцій.
2. Природна допитливість обдарованих дітей є причиною безлічі запитань, якими вони «заму­чують» дорослих: Особливо складно з такими дітьми в школі. їх намагаються порівняти з іншими, підігнати під зручний стандарт звичайного, слухняного учня. Ось чому так часто ті, кого в дитинстві називають «вундеркіндами», з віком стають звичайними прагматичними людьми, які нічого оригі­нального, нового не створюють, а їхні досягнення не відповідають рівню їхніх здібностей.
3. Необхідно створювати всі умови для розвитку таланту, але не нав'язувати дитині своїх за­хоплень та інтересів, не культивувати необхідності будь-що досягти неперевершених результатів, не перевантажувати, не змушувати постійно займатися улюбленою справою, бо це може відбити бажання цікавитися улюбленим заняттям, стати причиною неврозу або розвинути в дитині пихатість та претензійність.
4. Намагатися зменшити надмірну вразливість обдарованої дитини, вчити її гідно програвати і не сприймати невдачу як трагедію, володіти емоціями, робити все, щоб дитина не занижувала само­оцінки і водночас не виставляла на показ свою обдарованість.
5. Допомагати їй налагоджувати нормальні стосунки з дорослими і дітьми.
 
6. Якомога більше приділяти уваги її фізичній активності.
 
психологічною службою рекоменду­ється:
— проявляти серйозне ставлення до запитань і висловлювань дитини;
— надавати можливість демонструвати свої досягнення;
— надавати дитині місце для занять;
— демонструвати дитині, що її люблять такою, як вона є, а не за до­сягнуті успіхи;
— надати допомогу в поліпшенні результатів її роботи;
— привчати дитину мислити самостійно;
— регулярно читати дитині цікаву в пізнавальному плані літературу;
— спонукати дитину до фантазування, придумування історій;
— уважно ставитися до особистих потреб дитини;
— знаходити час для того, щоб побути з дитиною наодинці;
— не карати дитину за ненавмисно зроблені помилки;
— надавати допомогу в її експериментуванні з навколишнім середови­щем у пізнавальних цілях;
— спонукати дитину до того, щоб знаходити проблеми та вирішува­ти їх;
— надати допомогу в її особистісному розвитку;
— розвивати в дитині позитивне сприйняття своїх здібностей;
— довіряти дитині;
— стимулювати самостійність дитини.